Τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ο επαγγελματίας στον χώρο της ομορφιάς

Τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ο επαγγελματίας στον χώρο της ομορφιάς

Ο Γκάντι είχε πει ότι στη ζωή, «δεν πρέπει να έχεις γνώση χωρίς χαρακτήρα». Αυτή την οδηγία θέλησα να ακολουθήσω κι εγώ, όταν αποφάσισα να εργαστώ στον τομέα της ομορφιάς. Όσες πληροφορίες κι αν καταχωρηθούν στον «σκληρό δίσκο» ενός επαγγελματία, ποτέ δεν θα καταφέρουν να τον χρίσουν επιτυχημένο. Το μυστικό της επιτυχίας κρύβεται στην εσωτερική δουλειά και στην καλλιέργεια αξιών και δεξιοτήτων.

Ο τεχνίτης ημιμόνιμου μακιγιάζ –όπως και κάθε επαγγελματίας που έχει ως αποστολή του την βελτίωση της εξωτερικής εικόνας ενός ατόμου- οφείλει να έχει όλους τους αισθητήρες της ψυχής του σε εγρήγορση για να μπορεί να εντοπίζει εύκολα τις βαθύτερες ανάγκες του πελάτη του και να προσαρμόζει κατάλληλα την συμπεριφορά του απέναντί του.

Καλή επικοινωνία

Αν θέλετε να ασχοληθείτε με τον χώρο της ομορφιάς και διαβάζετε αυτές τις γραμμές, να θυμάστε ότι η επίτευξη της καλής επικοινωνίας μεταξύ επαγγελματία και πελάτη δεν είναι τόσο περίπλοκη υπόθεση. Η εμπειρία μου έχει δείξει ότι αν είσαι παθιασμένος για την δουλειά σου, μπορείς να περάσεις μέσα από κάθε τοίχο που μπορεί να υψώνει μπροστά σου ο άνθρωπος που βρίσκεται απέναντί σου.

Κατά τη διάρκεια της παροχής υπηρεσιών, προσπαθήστε να χρησιμοποιείτε θετικές λέξεις, να είστε ακριβείς και συγκεκριμένες σε αυτό που λέτε, να ακούτε προσεκτικά τον πελάτη χωρίς να τον διακόπτετε και χωρίς να του ασκείτε κριτική, να αποφεύγετε τους χαρακτηρισμούς και να μην εκφράζετε -όσο γίνεται- τα προσωπικά σας συναισθήματα. Να είστε δεκτικές και ανοιχτές στη συζήτηση. Σημαντική είναι, επίσης, και η μη λεκτική επικοινωνία: δείξτε κατανόηση στον πελάτη με τις εκφράσεις του προσώπου σας και τον τόνο της φωνής σας.

«Αθόρυβη» δουλειά

Μια αρετή, δυστυχώς, υποτιμημένη στον χώρο της δουλειάς μου είναι η ταπεινότητα. Οι μεγαλοστομίες και οι κούφιες υποσχέσεις δεν έχτισαν ποτέ μια σχέση διαρκείας μεταξύ επαγγελματία και πελάτη στον χώρο του ημιμόνιμου μακιγιάζ (και στον τομέα της ομορφιάς γενικότερα). Να εργάζεστε με σύστημα και όσο γίνεται πιο αθόρυβα. Τα social media σίγουρα είναι ένας αποδοτικός τρόπος προβολής της δουλειάς μας αλλά τα like δεν θα πρέπει να είναι αυτοσκοπός. Ο πελάτης δεν εκτιμά ποτέ τον επαγγελματία που καυχιέται για τις επιδόσεις του, πριν ακόμα εφαρμόσει την τεχνική.

Προσήλωση στο στόχο με υπομονή και επιμονή

Μελέτη και δοκιμή. Ξανά και ξανά και ξανά. Όταν ένας επαγγελματίας σταματά να εξελίσσει τις γνώσεις του και τον εαυτό του, τότε, κάποιος άλλος θα τον προσπεράσει στην γραμμή του τερματισμού. Η επιτυχία στον χώρο της ομορφιάς είναι αποτέλεσμα συνεχούς προσπάθειας που απαιτεί υπομονή και επιμονή. Λάθη και κακοτοπιές μπορεί να συμβούν. Εμπόδια μπορεί να εμφανιστούν. Το θέμα είναι να είμαστε προσηλωμένες στον στόχο και να μην εγκαταλείπουμε εύκολαΗ ψυχραιμία και το πείσμα είναι οι καλύτεροι φίλοι ενός επαγγελματία που θέλει να φτάσει ψηλά.

 

Κάθε περίπτωση είναι μοναδική

Αγαπώ τόσο πολύ την δουλειά μου που θα την έκανα ακόμα κι αν δεν πληρωνόμουν. Αν εργάζεστε στον χώρο της ομορφιάς και νιώθετε κι εσείς το ίδιο, τότε το μέλλον σας σε αυτόν προβλέπεται μακρύ. Θέλω να στέκομαι πάνω από κάθε πελάτη με αφοσίωση, χωρίς να σκέφτομαι πότε θα περάσει η ώρα. Ο άνθρωπος που με έχει εμπιστευτεί, πρέπει να νιώθει άνετα και ευχάριστα μαζί μου. Να το διασκεδάζει. Και να το διασκεδάζω κι εγώ. Θεωρώ ότι ο παραπάνω τρόπος σκέψης μπορεί να βοηθήσει έναν επαγγελματία να αντέχει και να προχωρά στον δύσκολο και απαιτητικό χώρο της ομορφιάς.

Για το τέλος

Ξέρετε τι μπορεί να σας βοηθήσει να επιτύχετε όλα τα παραπάνω; Η αγάπηΗ αγάπη για τον Άνθρωπο. Η αγάπη για την δουλειά μας.

Leave a comment